TEPUNG MAGIK

TEPUNG MAGIK SERBAGUNA

540G/pek
Rm 12/pek



Tepung Goreng Serbaguna ini mendapat gelaran tepung magik sebab kerangupanya kekal berjam-jam lamanya. 
Tidak seperti tepung biasa yang berada dipasaran, ianya akan cepat lemau setelah digoreng.

Kelebihannya ;
Cepat & Mudah disediakan
Cendawan Goreng Tidak Berminyak
Cendawan Tidak Melekat Tanpa Telur 
Tepung tidak digunakan dengan BanyakTidak menggunakan minyak yang banyak
Cendawan Goreng tidak cepat lembik (soggy)
Rasa macam kulit ayam KFC (ini customer yang cakap) 

Boleh dipelbagaikan untuk gorengan yang lain selain cendawan.jemput2 kentang,jemput2 bawang+bilis,telur dadar,fish&chips,brokoli,peria,bayam,sotong,udang,paru,terung dan juga cempedak goreng.

Kaedah untuk menggoreng menggunakan Tepung Magik
1. Tepung kering
2. Tepung Basah
3. Tepung Basah & Tepung Kering
4. Tepung Basah & Serbuk Roti
5. Celup telur & Tepung Kering

*Tepung kering tu tepung magik*Tepung Basah tu Tepung Magik + air sket

Bila menikmati makanan yang digoreng dengan sempurna, ramai yang terkejut pas tu cakap, "eh..tak berminyak sama sekali!" @ “It’s not greasy at all!” 
Seolah-olah macam MAGIK kan. 
Dan dalam hati kita...waa terer gak aku goreng ya...
Sebenarnya jika kita menggorengnya dalam minyak yang betul dan mematuhi garis panduannya, 
makanan goreng boleh mempunyai tempat dalam diet yang sihat. 


Sains menunjukkan jika menggoreng dgn cara yang betul akan mengurangkan penyerapan minyak pada masa yang sama mewujudkan kenikmatan pada makanan tersebut.

TIPS: 
Pastikan Minyak Kita Bersih. Jika serpihan membina di dalam kuali, ia akan terbakar selepas beberapa minit. Ini terutamanya masalah apabila kita goreng secara “breaded & battered”. Zarah-zarah terbakar dalam minyak akan menyebabkan ia mengotorkan, mengubah warna dan rasa yang tidak sedap. Ia akan merosakkan makanan yang kita goreng. Jadi tapislah untuk mengeluarkan serdak sebelum menggoreng.


BELIAN BORONG DIALU-ALUKAN
1 KARTON = 20 PEK
BOLEH JUGA BELIAN 1/2 KARTON = 10 PEK
SMS/WA ARTIKAH: 012-2602384

--------------------------------------------------------------------------------------
CHEEZY SAUCE



CHEEZY POWDER
200GM/ pek

RM 18/pek

cheese powder mcm cheezy potato wedges KFC tu.. boleh mkn dgn burger, nugget, keropok, ayam goreng, buat topping speggeti dan lain-lain pon boleh. Senang sgt bancuh je dgn hot water... (anggaran 10x bancuhan)

Kandungan:
Milk Solids, Modified Starch, Maltodextrin, Dextrose, Salt, Mineral Salts, Vegetable Powder, Cheese Solids, Flavour Enhancers, Vegetable Fat, Glucose Syrup Solids, Food Acids, Flavourings, Mineral Salts, Spices, Yeast Extract, Anti-caking Agents, Spice Extract, Colourings.

Cara bancuhan:
1) 2 sudu besar cheese sos + 1sudu besar air panas (80'C),
2) Kacau rata dengan garfu sehingga nampak smooth.



Simpan dalam bekas kedap udara/peti ais lepas dibuka


Untuk pelbagai jenis resipi menggunakan tepung magik; KLIK SINI

No comments:

Post a Comment

KINDLY FILL UP THE FORM...10Q

Follower of this Blog? (compulsory ^_^)
Name:
Email Address:
Contact No.
Mailing Address
Order Item
Handling & Shipping
Payment Method

This online form was provided by Freedback.

JAPAN SIZE CHART (estimated)

JAPAN SIZE CHART (estimated)

Popular Posts